Kobe Bryant

After report, other Murdoch companies dragged in?

Rappler.com

A report by British Parliamentarians after the News of the World corruption scandal found Rupert Murdoch “unfit” to run a major international company threatens to drag in other Murdoch businesses.  Britain’s biggest satellite broadcaster, BSkyB – British Sky Broadcasting, reported a big surge in profits on Wednesday.  The Murdoch family is Sky’s biggest shareholder.  Its top executive said, “its important to remember that Sky and News Corporation are two different companies.” That’s not the case, however in the US where a group is calling on regulators to revoke News Corporation’s 27 Fox broadcast license.

Read more about BSkyB on the New York Times and about Fox licenses on the Guardian 

Read the full report on Rupert Murdoch here and News Corporation’s reaction